01 april 2009

Tisdag + Onsdag

Tisdag 31/3-09

Ja, då har tisdagen oxå försvunnit. Idag gick jag ut en runda med Tindra. Hon behövde lite luft...hon hade inte varit ute på några dagar eftersom hon är sjuk. Jag handlade lite av varje. Erbjöd Tindra glass men det ville hon inte ha. =( Då är man verkligen inte på humör om man inte vill ha glass. Så jag fick äta min glass helt själv. Men det var skönt att komma ut i det fina vädret....härligt med solen! När vi kom hem på gården så satte jag mig på bänken lite...Tindra fick gunga lite. Petra och Anton kom förbi, så vi snackade lite. =)

Sen gick vi upp, skulle försöka få henne att äta lite. Hon åt en liten yoggi yangster. Var allt jag fick i henne. Jag blir så frustrerad när hon inte vill äta. Men hon dricker jättemycket vatten iallafall. Det är så synd om barnen när dom är sjuka. =( Men förhoppningsvis försvinner det snart.
När Kenny kom hem igår satt jag i soffan och kollade på tv...Tindra låg i vår säng och kollade på film. Kenny kom och la sig i soffan hos mig. Vi somnade där, sov nog en timmes tid. haha! Trötta var vi allt. Tindra hade somnat i vår säng. Hon var helt utslagen.

Jag vaknade till kvart över fem...jag skulle ge mig i väg halv sex, skulle göra vid mina naglar hos Marie idag. =) Så det var bara till att studsa upp och göra vid sig lite. Sen tog jag cykeln och cyklade iväg. När jag var klar där cyklade jag till mobilia och handlade lite mat, blommor och påskris.
Väl hemma skulle vi försöka få i Tindra lite soppa, men det gick inte så bra. Hon fick välling när hon la sig, det drack hon nästan upp. Alltid något iallafall.

När hon lagt sig kollade jag och Kenny på Stockholm - Arlanda. Det är jätteskoj och intressant.

När kl var 23.30 gick vi och la oss.

Godnatt!

Onsdag 1/4-09

Idag kom Tindra in till mig kl 07.45 ungefär. Hon sa att hon var hungrig. Gissa om jag blev glad. Hon sa att hon ville ha kräm med mjölk. Så vi gick ut och fixade det. Det var lite trögt men fick i henne det mesta. Ganska skönt. =)

Nu ligger hon och kollar på Pippi Långstrump *en stor favorit* i vår säng. =)

Ja, då har Petra varit här på kaffe och macka. =) Alltid lika trevligt med en kaffestund.
Tindra är mycket piggare idag...har ätit mer än igår. Fick i henne kräm imorse, en liten yoghurt senare under dagen. Nu ska hon försöka få i sig lite soppa.
Jag ska diska undan lite och göra vid köket. Så är det fit for fight till man ska laga middag.

Inga kommentarer: