20 juni 2009

Midsommarafton + midsommardagen

Ja, igår var det midsommarafton. Vid kvart över åtta igårmorse cyklade jag och Fredrik till coop, för att handla jordgubbar och lite annat som vi skulle ha med hem till Lotta och Bastian.

Under dagen gjorde vi inte spec, städade lite! Kenny jobbade som vanligt...en annan var ju ledig!
Ringde och önskade mormor och morfar en glad midsommar. =) Gjorde även detsamma till farmor och farfar. Dom blir ju så glada när man ringer och snackar lite. =)

Vi cyklade till Lotta vid fem-tiden...hjälpte dom så gott jag kunde med mat och så! =)
Kl 18 kom de andra gästerna, som var mamma och pappa =) Vi åt jättegod mat. Sill *åt inte jag* lax, grönsaker, ägg, köttbullar, korv, rödbetssallad, gräddfil och nypotatis. Var mycket gott alltsammans. Vin till maten blev det allt oxå. Till efterrätt blev det jordgubbar med grädde/glass. Var lika gott det. Sen blev det såklart en kopp kaffe, lite kex och lilkör *dooleys*

Lite godis, chips och dippa plockade vi oxå fram. Sen satt vi och snackade och umgicks. Barnen var rent tossiga..haha! Men dom hade roligt iallafall....en lyckad kväll som slutade kring 00.00! Då cyklade vi hem. Markus stannade kvar hos Lotta och Bastian och sov över.

När vi kom hem gick vi och la oss....somnade ganska fort!

Midsommardagen

Idag sov vi lite längre..skönt iallafall.

Sen cyklade jag och hämtade Markus vid ett-tiden. Stannade på lite god fika. =) Alltid trevligt att umgås =) Sen cyklade Markus och jag hem mellan regndropparna....haha! Fredrik lekte med Martin idag. Han var hemma hos mormor och morfar...han hade sovit över där. Så Martin och Fredrik var där hemma. =) Han bor ju så nära där oxå...=)

På kvällen fick vi för oss att köra till Sibbarp, där var marknad. Men tyckte inte där var nåt spec. Vi var där inte ens en timme....Markus fick en keps, sen ville han och Fredrik ha pokémonkort, så det fick dom. Sen blev det givetvis lite munkar hahaha! Markus ville inte ens åka karuseller där.

Efter marknade körde vi till coop och handlade lite läsk och annat smått och gott.

Nu sover barnen...jag hamnade här. Ska ta nåt att äta snart...är lite hungrig! Känner på mig att om jag lägger mig i soffan kommer jag garanterat att somna haha!

Kram kram

Inga kommentarer: