28 november 2010

1:a Advent!

Idag gick vi upp kl 9 och åt frukost. Tände vår ljusstake i köket när vi åt frukost =) Vid halv elva tiden cyklade vi mot Malmö Slott...var ju julmarknad där idag. Vi mötte upp syrran och Bastian där. =) Där tittade vi lite på allt möjligt. Där var tomte för barnen, malmöhusgardet, försäljning av marsipan =) Jag köpte marsipan i form av små frukter. Sen blev vi lite hungriga och köpte korv med bröd. Man fick själv stå och grilla korven där ute =) Jättemysigt! När vi tyckte vi var klara där blev det en cykeltur hem till syrran för fika. Blev presskaffe och pepparkakscupcakes med god frosting på =) *var jättegoda* Vid 16-tiden begav vi oss till stan med dom. Var ju dax för julskyltningen....Var fint med all belysning och så. Jag var inne på stadium oxå och köpte mig en ny mössa och ett par tjocka vantar. Frös i mina skinhandskar nu =/ Blev en tur med häst & vagn oxå. Var han som körde Lotta och Bastian när dom gifte sig. =) Så dom pratade lite med honom. Sen fick vi åka med en tur.
Sen blev det espressohouse, köpte med oss kaffe på vägen. Sen gick vi bort mot våra cyklar och cyklade hem. Var en mycket trevlig heldag med dom *tack så mycket för idag*

Väl hemma kom Markus oxå =) Jag lagade spagetti med köttfärssås =) Vi åt allihopa, även Markus som var hungrig hihi.

Nu är det snart dax för sängen, jobb tidigt imorrn! Kram kram

Inga kommentarer: