28 november 2009

Har inte haft orken i veckan...

Veckan har gått relativt snabbt...men har inte orkat blogga i veckan! Har väl inte hänt jättemycket. Jobbat som vanligt.

Beställde en jacka och två t-shirts till Fredrik från Malmö Skyttarna =) Sen när jag snackade med Pappa så ville dom ge honom det i julklapp =) Så förhoppningsvis kommer sakerna snart.

Igår efter jobbet cyklade jag till mobilia för att handla mat. Kom hem med ett par skor haha...har tittat på de skorna i flera veckor, men inte köpt några. Men är ju tvungen att ha varma skor när jag jobbar. Fryser tårna av mig i mina sneakers haha!

Idag var det tänkt att vi skulle upp i stan på julmarknaden, men avaktar lite tack vare vädret. Är ju ingen vidare att gå där uppe i regn. Med tanke på att allt är utomhus. :/ Så vi får se hur dagen slutar. =)
Imorrn är det ju även *Jul på slottet* =) Kan ju tänkas att man cyklar dit där med barnen...får se vad dagen har att bjuda på =)

Nu får man väl äta lita frukost. Tindra och Kenny har redan ätit. Tänkte jag väntar tills Fredrik vaknar...för sjusovaren ligger än haha!

Lotta har varit här på en kopp kaffe och litta snack. Hon skickade på msn och frågade om hon kunde komma en stund. Hon ville diskutera lite klappar med Fredrik. Hon hade redan fått önskelistor av Tindra och Markus. Så hon och Fredrik satt och skrev ner lite. =) Sen blev det såklart en cappucino oxå =) Och trevligt sällskap. *tack för det*

Idag har det blivit lite julpyntat här och där hemma =) Fredriks och Markus rum har fått upp ljusstake, stjärna och en liten julgran =) Kommer mer imorrn. Sen har det blivit ljusstakar i Tindras rum och även där en liten julgran. Tar liksom lite i taget. =)
Annars idag cyklade jag snabbt upp i stan och tittade efter stjärngossetillbehör till Markus. Och gissa om jag blev glad när jag hittade på Åhlens. =) Har verkligen letat överallt efter detta. Hade nästan tappat hoppet. Men Åhlens räddade mig hihi! Så nu blir det en stilig stjärngosse man ska se på skolan =) Sen inhandlade jag även årets två första julklappar. Helt otroligt...jag känner mig en aning stressad haha. Hur ska man hinna med allt. *puhhh* Men det ska nog gå. Efter stan blev det en runda upp om mamma och pappa. Lotta tyckte jag kunde komma upp och säga hej. Så det gjorde jag snabbt. Sen hem....Ikväll blev det pizza för oss =) Eller ja, inte för alla. Fredrik ville ha kebab så det fick han. Var längesen han åt det. Han njöt av varenda tugga hihi...han älskar verkligen det.
Under kvällen har jag fortsatt lite med julpyntet....

Imorrn ska vi till slottet. Det ska vara *Jul på slottet* Ska antagligen in på tekniska museét oxå =) Där är lite julmarknad där...lite försäljning av lite av varje =) *mysfaktor*

Nä, nu ska vi snart lägga oss.

Kram och godnatt!

Inga kommentarer: