11 december 2009

Semester, Lucia och stan!

Idag ringde klockan redan vid halv sex imorse....skulle titta till Tindra, hon hade feber inatt. Så tyvärr blev det inget lussande för henne idag =( Så jag sms:ade Lotta och Ringde pappa och talade om det. Så vi bestämde att vi skulle ses utanför kulladals IP kl 08.40 =) Var kallt som f*n idag...brrr! Vilket luciatåg alltså. Sååååå duktiga dom var. Jag blev så himla tårögd när jag såg Markus komma som Staffan Stalledräng =) Helt underbart att se...går inte riktigt att beskriva känslan....=) Han gjorde verkligen dagen...
Efteråt fotades det rejält hihi.

Sen blev det en cykeltur till mobilia. Jag och Lotta tittade runt lite i affärer, sen inom malmborgs och buketten. Handlade lite mat för kvällen, sen blev det hyacinter inne på buketten. =)
Sen cyklade vi hem till oss och drack cappucino och åt mackor. Mycket gott! Kenny gick vid 12 tiden, han skulle till Kph på *Julefrukost* med sina gamla arbetskollegor. *trevligt*

Jag och Lotta bestämde oss för att åka till stan och titta lite. Hon cyklade först hem och lämnade sina saker, jag och Tindra tog bussen. Möttes uppe på Gustav Adolfs Torg. Gick på julmarknaden en sväng. Sen in på Hansa Gallerian. Gick in på Hansa Leksaker och tittade. Rena paradiset för Tindra haha =) Tomten satt på Hansa. Tindra ville gå fram till honom. Så det gjorde hon. Hon berättade för honom vad hon önskade sig hihi. Sen upptäckte jag att där satt en "man" som fotade Tindra med värsta kameran. *Hmmmm* tänkte jag. Vad är nu det? När Tindra var klar hos tomten kom mannen fram till oss och presenterade sig vid namn och sa att han kom från sydsvenskan. Han ställde några frågor till Tindra, och frågade mig om det var okej att de publicerade det i tidningen...visst var det okej =) Lite roligt faktiskt! Får hålla utkik i tidningen i dagarna framöver.

När vi kom hem lagade jag tacos till mig och Tindra. Blev mycket gott ska ni veta haha. Sen började jag städa och julpynta lite överallt. Nu är det snart bara granen som fattas. =) Men den tar vi imorrn.

Sen blev det ju fredagsmys i soffan med lite gott och IDOLFINALEN =) Så spännande det var...eller är, det är ju inte slut än haha! Hoppas att Erik kammar hem detta....
Tindra sover gott nu...hon somnade riktigt snabbt. Hon var nog lite extra trött eftersom hon hade haft feber inatt oxå =( Men hon har varit pigg hela dagen iallafall.

Nä, nu ska jag lägga mig i soffan...väntar på min mysgos ska komma hem =)
Kram och Godnatt!


Markus som Staffan Stalledräng =)


Tindra träffar Tomten =)

Inga kommentarer: