26 juni 2010

Då var det lördag...

Idag vaknade vi inte förrän kring halv elva. Tindra var inte heller vaken då. Blev ju ganska sent igår.

Kan ju börja med gårdagen =) vi cyklade hem till mamma och pappa vid 16 tiden. Cyklade först inom coop och handlade en blomma och ett kort till mamma och pappa =) Lotta och Bastian var därhemma oxå. *trevligt* Vi umgicks och snackade lite. Vid 18 tiden skulle syster och svåger hem. Pappa körde dom hem...han fråga om jag skulle med. Han ville in och handla lite godis sen efter dom blivit lämnade. Vi sa hejdå till dom, sen körde vi vidare till coop men dom hade precis hunnit stänga. Vi körde vidare till en mack och handlade lite godis där. hihi!

Sen hem och började med maten. =) Det bjöds på varmrökt lax, nypotatis och romsås/chilisås för mammas och min del. Pappa och Kenny åt sill med tillbehör. Tindra åt köttbullar och nypotatis och gräddfil =) Till efterrätt givetvis jordgubbar med grädde. Vi satt på balkongen hela kvällen och hade supertrevligt. Mamma hade köpt goda ostar oxå. Mmmmm underbart gott med Brieost =) vindruvor med...allt var supergott! Var jättemysigt att sitta på balkongen. När kl började närma sig 23.30 blev Tindra ganska trött. Hålligång hela kvällen ju. Lita innan 00.00 cyklade vi hemåt. Tindra gick rätt in och la sig när vi kom hem. Vi borstade hennes tänder hos mormor och morfar. Tänkte det kunde vara skönt. =)
*tack för en jättetrevlig midsommarafton*

Då har vi lördagen då....vaknade inte förrän kring halv elva som sagt. Petra skickade sms och frågade om vi bjöd på kaffe. Visst gjorde vi det =) Hon kom strax efter elva. Stannade 2 timmar eller nåt. Sen körde vi iväg och käkade lite. Sen vidare till marknade ute på Sibbarp. Gick en runda därinne. Men var inte jätteskoj faktiskt. Riktigt mycket folk. Vi åt lite minimunkar hihi. Jag träffade två barn med föräldrar från mitt jobb/avdelning. Dom blev superglada när dom såg mig...sprang upp i min famn. Så söta så..blir så glad ! =)
Sen bar det av mot coop och handlade hem mat till kvällen. När vi kom hem la jag mig och tittade lite på tv en halvtimmes tid. Kände att jag hade lite huvudvärk. Men det blev lite bättre efter vilandet. Fastnade i en film när jag vilade...Titanic =) Älskar den filmen.
Sen lagade vi mat och käkade. Sen blev det soffan och lite lördagsmys. Tindra somnade nästan i soffan. Nu har vi lagt henne. Vi ska antagligen se en film senare ikväll, om den hinner bli klar =)

Imorrn ska vi till Ikea och fajtas lite...stor rea där ju =) Vi ska se om vi hittar rullgardiner till balkongen och lite annat smått och gott!

Idag har ju Lotta och Bastian åkt iväg...känns konstigt att dom är såå långt borta. Kommer sakna syster yster...ska vattna deras blommor nu när dom är bortresta. =)

Nä...nu orkar inte jag skriva mer. Kram och Adjöken!

Inga kommentarer: