17 juni 2010

Lite nytt....

Kanske ska börja med tis och ons! Hmmm, vad hände nu i tisdags?? Ehhh, jo efter jobbet kom Petra hit på en kopp kaffe. Hon hade en söt ros i kruka med sig. =) Sen satt där en jättefin svart Rostislev i blomman hihi =) Blev superglad över den! *tack Petra med fam.* Vi satt och snackade och Anton var med Fredrik och Markus. Mycket mer hände inte i tisdags.

Onsdagen var ganska lååång på jobbet. Vi var nere vid ribban med barnen. Var friskis & svettis livegympa. *Katta Pirat och Sjörövar Mange* Vilket hålligång haha! Sen blev det ju matsäck och grejer =) En rolig dag med barnen.
På kvällen tog vi det bara lugnt. Jag hade en sån hemsk huvudvärk när jag kom hem. Jag värmde bara lite mat och käka, sen gick jag och la mig en timme. Markus och Fredrik lagade mat själva. Dom stekte korv och gjorde makaroner. Sen hade Fredrik sin favoritsallad och dressing, som görs på balsamvinäger, olivolja och italiensk salladskrydda. Han kan äta hur mycket sånt som helst hihi =) Dom var superduktiga som gjorde det själva. Mina söta pojkar! Senare på kvällen när Tindra lagt sig och så, då låg Fredrik och jag i soffan och tittade på en film och käkade Pringles. Markus satt på balkongen lite med min lille dator. Vid halv elva kvart i elva gick vi och la oss.

Idag torsdag jobbade jag bara till kl var 13. Tindras dagis ringde och ville jag skulle komma och hämta henne. Hon hade ont i magen och var inte sig lik. Så det var bara till att trampa mot dagis. Men sen kom jag på att jag inte hade några nycklar, så jag ringde mormor där jag visste att Fredrik var. Fredrik hade ringt dom på morgonen och frågat om han fick komma och hälsa på. Och givetvis fick han det. Dom blev glada och uppskattade det =) Fredrik hade varit iväg på Biltema med dom oxå. Han tyckte det var roligt att vara där hemma.
Jag och Tindra cyklade dit. Vi gick in en stund och åt lite där =) Tindra var hungrig. Så det blev mackor och kaffe. Gott pålägg som vanligt. =) Tindra fick fil och flingor. Sen när vi skulle gå fick alla tre barn vars en liten slant. *gulligt* Jag berättade för mormor att jag ville köpa ostknivar till tex brieost. Hon hade några knivar som jag kanske skulle få. =)

När vi kom hem diskade jag och plockade lite. Tindra la sig i vår säng och vilade lite. När Kenny kom hem cyklade jag och handlade lite mat. Hade några andra ärenden oxå.
Idag blev det citronbitare, potatis och citron/dillsås och givetvis grönsaker. Sallad och dressing. =)

Nu är pojkarna ute, Tindra försöker sova. Jag ska snart in i duschen, sen blir det sängen och lite tv.

Tack för mig!

Inga kommentarer: