20 mars 2011

The Ark!

Idag var det redan söndag =/ Guuud vad helgerna springer iväg.

I fredags hände inget spec mer än fredagsmys =) Käkade familjepizza och en massa gott på kvällen bara.
På lördag när vi ätit frukost cyklade jag och Fredrik till mobilia. Fredrik skulle få nya byxor och tröja. Hittade jeans direkt när vi gick in på Kappahl, tröja inne på H&M =) Fredrik blev nöjd vilket var viktigast =) Sen blev det en snabb tur inom malmborgs, jag behövde sköljmedel och lite annat smått och gott.
Sen blev det en cykeltur hem till mamma och pappa. Stannade på en kopp kaffe och en äggamacka =) Fredrik stannade kvar där över natten. Jag cyklade hem och började göra vid mig inför kvällens händelse =) Samtidigt som jag tittade på MFF-HIF vilken dom tyvärr förlorade. Tur det inte var en jätteviktig match, var ju bara supercupen =)
Cyklade upp och mötte syrran kl 17.15 vid Dalaplan för vidare tur till Mascot där vi hade bokat bord. Jag käkade burgare och Lotta plankstek. Det var väldigt gott. Blev en cider till maten. Strax innan 19.00 ställde vi oss i kö utanför Kb. Var kallt som attan, men skoj hade vi iallafall =) Stod där en hel timme utanför. När vi kom in köpte vi drickbart, jag en öl och Lotta ett glas husets vita =) Kl 21.30 ca började spelningen med The Ark =) Det var en sååååå fantastiskt underbar spelning =) Nåt man kommer leva på länge. Ola Salo är ju bara helt fantastisk!
Spelningen var slut runt 23.30, vi stannade kvar en stund efter. Cyklade hemåt strax efter 00.00 =) Var hemma 00.40 ungefär. *tack för en underbar kväll* =)

Idag söndag cyklade jag och Tindra bort till Kulladal och tittade på Markus match =) Markus var målvakt idag =) Han gjorde ett jättebra jobb i mål. Det blev vinst för Malmhaug. =) Sen cyklade jag och Tindra hem igen. Blev sugen på våfflor med glass. Så det fixade jag till mig , Tindra och Fredrik. Kenny var inte sugen. Därefter cyklade vi bort till Lotta och Bastian på cappe =) Fredrik ville stanna hemma. Han satt vid datorn lite och surfade. Var en trevlig stund hos dom. Fick en jättegod cappe och gooooda snoddas som Lotta bakat.
En tur inom coop på hemvägen för att handla mat. Bestämde oss för korv stroganoff ikväll som vi tillagade när vi kom hem.
Snart kommer Markus hem och Fredrik ska till sin pappa. =/ Men det går fort till nästa gång. =)

Snart dax för bad/dusch innan läggdax för Tindra. Upp tidigt imorrn, jag börjar kl 07.00 =/ Det positiva är ju då att man slutar tidigare =)

Ikväll blir det myyys på hög nivå, BB på tv, lite chips/dippa =)

Kram kram

Inga kommentarer: