18 juli 2009

Lite småregn...

Idag gick jag inte upp förrän kl 10.45 ungefär...Fredrik sov lika länge. Skönt att kunna sova länge nångång. Kenny, Tindra och Markus var uppe sedan halv tio ungefär.

När jag kom upp åt vi Frukost, sen hade jag ett jätteberg av disk framför mig *puhh* Det tog tid ska jag få be att tala om. Känns som om det var en hel veckas disk haha! Men var hjärtans glad när det var klart....=)

Har inte gjort så mycket på dagen idag mer än att städa lite...har ju inte varit så jätteroligt väder. Blev lite sol på sen eftermiddag. Jag sms:ade mamma och frågade vad dom gjorde och la till *vad ska ni äta till middag?* Haha, hon förstod min pik...vill ni komma och äta eller? sa mamma =) Så ja, jag bjöd in oss själva på en god middag. Fick ett sms senare om att det var middag kl 18.30. Vi handlade jordgubbar med oss på vägen dit...

Markus har lekt med Primus idag, sen nu ikväll cyklade han hem till Matteus. Han skulle stanna över där. Ska hämta honom imorrn =)

Vi traskade hem till mamma idag, hoppades på att vi skulle slippa regnet bara. Känns som det har hängt i luften hela dagen. Har varit så fruktansvärt kvavt idag. *jobbigt* När vi kom in på gården hos mamma och pappa fick jag ytterliggare ett sms av mamma där det stod följande *maten är klar* hihi...
Åt helstekt kotlett, potatis och en såååå fantastiskt gooood sås. =) *tack för den jättegoda maten* sen traskade mamma, jag och Fredrik ner till coop, hon skulle köpa en orkidé. Sen handlade vi en glass till Fredrik eftersom han inte äter jordgubbar. Sen hem och käkade gubbarna med grädde och socker. Satt ute på balkongen och snackade och hade trevligt.

Vid halv tio traskade vi hemåt. Gick igenom kolloniområdet på hemvägen, skulle bara kolla dansbanan =) Såg hemska mördarsniglar på vägen...*usch*

Ja, då var denna dagen oxå gången...ses och hörs imorrn!

Kram kram


Denna äckliga *mördarsnigel* såg vi på hemvägen idag.
Vilken rolig gubbe va?? =)

Inga kommentarer: