15 juli 2009

Tisdagen den 14/7-09

Ja, vad har då hänt idag...haha, inte mycket!

Gick upp vid halv tiotiden...käkade sen frukost! Sen städade jag lite grann överallt..behövs verkligen, men inte nåt som känns roligt i denna klibbiga värmen. =(

Vid halv sex på kvällen när vi käkat middag ringde jag mormor och frågade om dom bjöd på en kopp kaffe...=) Egentligen skulle dom precis gå till Lidl en runda, men det struntade dom i när jag ringde...=) Jag, Tindra och Markus cyklade dit. Fikade lite mackor och drack kaffe. =) Sen satt vi och snackade en stund på balkongen. Vi cyklade hem vid kvart över nio.

På kvällen när Tindra lagt sig satte jag mig på balkongen lite med datorn. Sen kom Markus ut och ville spela skitgubbe, så vi satt och spelade kort till 00.45 =) *jag vann* vi körde bäst av 5 =)
Helt plötsligt säger Markus att där är en stor spindel på väggen bakom mig...och mycket riktigt var där det. Jag sprang in och hämtade ett plastglas och skulle fånga den i..sen kasta ut den. Tror att den kom ut genom den lilla springan vi hade öppet. Blev lite nojig, så vi hämtade Kennys ficklampa och började lysa..haha, men ingen spindel hittade vi. Efter den dramatiska händelsen kom där andra äckligheter, nämligen tvestjärtar *ööörrrk* Dom försvann in i nån springa igen. Därefter bestämde vi oss för att gå in...det började klia överallt på Markus. Kändes som om man hade spindeln på sig. =)
Sista rundan gick minsann ögonen i kors på Markus, ja på mig oxå för den delen. Var grymt trötta.

Mycket mer hände inte denna dagen.

Onsdagen den 15/7-09

Idag vaknade vi vid tiotiden...gick upp och åt frukost. Tog en snabbdusch oxå =) Vid 12 skulle Fredriks kompis Martin komma.

Jag skulle cykla och hämta ett par arbetsshorts till Kenny, men väntade typ in i det sista för att slippa vara ute...det var så kvavt idag. *usch* Jag och Tindra cyklade iväg och hämtade det, sen in på malmborgs och handlade mat. Sen bar det av till mamma och pappa. Markus mötte upp mig där, för vi skulle till en lekplats. =) Där träffade Tindra en dagiskompis *Elias* Dom hade jätteroligt där. Markus busade med dom...det gillade dom =)

Sen hem till mamma och pappa igen, för att hämta matvarorna. Sen cyklade vi hem igen.
Väl hemma var det dax för matlagning...usch, kände inte alls för det. Men det är ju så illa tvunget att få mat i kistan =) Sen var jag så duktig att jag tog undan all disk oxå efter maten. =)

Nu sitter jag här och kopplar av lite...ska sätta mig på balkongen sen och läsa lite när Tindra lagt sig. Och spela kort med barnen =) han vill nog ha revanch idag hahaha !

Hörs igen snart...Kram kram

Inga kommentarer: