09 juni 2011

Snart helg igen =)

Börjar lite om gårdagen!
Igår hade jag tagit semester från jobbet för att kunna följa med på Markus klassresa till Köpenhamn *Tivoli* =) Samlades på skolgården kl 11.45 för att sedan ta bussen till stationen. Var några andra mammor som oxå följde med plus läraren =) Landade i Kph vid 12.30, gick direkt in på Tivoli. Jag köpte åkband så jag oxå kunde åka =) Älskar att åka karuseller....åker i princip allt =) Barnen var indelade i lite grupper så ingen skulle behöva gå ensam, vilket jag tyckte var bra. Jag gick med Markus grupp först...han ville själv att jag skulle gå med honom =) Vi började med Berg och dalbanan...är sååååå sjukt skoj att åka karuseller! Vi åkte jättemycket alihopa. Gick även med en av mammorna, jättetrevlig är hon och rolig framförallt. Hon åkte oxå. Läraren åkte oxå med oss =)
Kl 15.00 hade vi samling och bara skulle checka av så att alla var där....sen blev det 3 kamp för barnen vilket var skoj =) Markus vann en liten nalle och en elefant =) Sen gick vi och käkade. Jag åt en hamburgermeny och markus en fransk hotdogmeny med cocio. Var mycket gott!
Sen blev det lite mer åk. Markus spelade mycket, sån där klo som ska ta upp grejer men tyvärr ingen vinst. Vet inte hur många 20 kr han spela upp haha =)
Kl 19.30 var det dax för samling igen. Sen var det nämligen dax för hemfärd. Barnen var ganska trötta tror jag...även vi vuxna hihi =)
Tåget stannade på Hyllie station där alla blev hämtade. Jag och Markus promenerade hem, tar ju knappt 10 min att gå hem. Nära och bra. Men vi gick dock hem i regn =/
En mycket lyckad och jätterolig dag med klassen har det varit =)

Idag *torsdag* har det bara varit jobb, sen hämta Tindra på dagis och hem. Cyklade och handlade på coop sen hem och lagade mat. Fredrik fick sina efterlängtade färskpotatis hihi Till det hade vi schnitzel, gele och gurka Mums!
Nu ska jag snart hoppa i duschen sen slappa i soffan =)

Kram kram

Inga kommentarer: