03 juni 2011

Två underbara lediga dagar!

Tänkte berätta lite om gårdagen först...

På förmiddagen åkte Markus iväg till Genarp. Vi gick iväg och handlade present till Yupha =) Blev en glasskål från Rosendahl..jättefin! Blev en tur inom Janne oxå...Tindra käkade lite därinne. Vi satt och snackade lite bara. =)
Vid 14-tiden bar det av hemåt och hämtade några grejer, sen iväg till stan igen för att möta upp Yupha. Träffades utanför La Empanada, tänkte äta där men där var tyvärr stängt =/ Vidare till Gustav Adolfs Torg där vi åt på en uteservering. Åt fläskfilé med pommes och sås =) Mumsigt! Yupha bjöd på middagen, som lite födelsedagspresent till Kenny =) Sen efteråt blev det glass! Satt nån timme och snackade och hade trevligt med svärmor. Idag åker hon till Thailand med Kenny ena syster och ena bror, och systerdotter! *vill oxå* Önskar dom en trevlig resa =)

Nu till dagens utflykt =)

Gick upp vid åttatiden och gjorde vid oss litegrann. Kenny körde iväg till Amarant och handlade goda bullar. Vi satte oss på balkongen och käkade frukost =) Sen bar det av mot Centralen för att ta tåget till Ystad. Det var jag, Kenny, Tindra, Fredrik och mamma som åkte iväg. Tog väl 45 min in till Ystad. Det första vi gjorde var att fika på Fridolfs Konditori, där Wallander har haft inspelningar =) Vi åt vars en Wallanderbakelse och drack cappuccino. Tindra och Fredrik drack läsk =) Sen n gick vi in mot stan och bara gick och tittade överallt. Där är så mysigt att gå och titta bara. Kollade lite på torget....efter nån timme i Ystad bestämde vi oss för att ta bussen in till Simrishamn, Fredrik ville dit =) Så vi åkte bussen dit, tog 1 timme med bussen. Vilken värme där var på bussen =/ ingen AC alls =/ Men det ick bra ändå! =) När vi var framme gick vi och letade efter nåt ställe att käka på. Vi hittade ett mysigt ställe där jag, mamma och Kenny åt nån ciabatta med kyckling/bacon. Det var supergott! Därefter gick vi ner till hamnen så Tindra och Fredrik kunde käka. Fredrik åt en kebab och Tindra en korv med bröd. Vi satt ända nere i hamnen, såååå vackert! Jag skulle lätt kunna bo i Ystad eller Simrishamn. Älskar alla gamla hus och mysiga gator =) Sen var kl 15.30 och dax att bege sig mot stationen igen. Tåget gick 15.48 hem mot Malmö...vi var lite småtrötta på resan hem. Var hemma i Malmö vid 17.20.
Har haft en jättemysig dag med mina nära och kära.
Tack söta Mamma för en trevlig dag =) Var jättemysigt!

När vi kom hem var det dax att tänka på middag osv....vi bestämde att jag skulle cykla och handla medans Kenny gick ut och cyklade med Tindra. Hon är superduktig på att cykla själv nu. Hon behöver bara träna att starta och bromsa själv nu =)
Idag blev det nachos med gurka och tomat. =) Det var supergott....nu har vi precis ätit svenska goda jordgubbar med grädde. =) Finns inget godare än Svenska jordgubbar =)

Nu kallar snart duschen =)