22 oktober 2009

Bokens dag

Idag började man kl 07.00 *usch* gick upp ganska tidigt idag. Skönt att kunna ta det lugnt på morgonen haha! Sen la jag mig en stund och tittade lite på tv i soffan innan jag stack =) Tittade på Panter Tanter haha.

Jobbet flöt på som vanligt...dax att cykla hem vid tvåtiden. Hem och skulle laga mat. När jag öppnade kycklingpåsen upptäckte jag att jag hade köpt helt fel kyckling haha. Så det var bara till att cykla til coop och fixa ny. På vägen träffade jag Petra haha...stod och snackade litta. Sen in och handlade och snabbt hem igen. Började laga mat. Det blev kycklingfilé med jordnötssås och nudlar...mmmm vad gott det blev!

Sen skulle jag möta mamma i stan. Vi skulle köpa biljetter till Bokens dag som ska vara nu i början av november. Markus och Fredrik hängde med upp i stan. När vi kom in på akademibokhandeln var dom slut, =/ Fick vidare till Hamrelius, slut där med =( Sista ropet var inne på Hansa *bokia* och där blev det napp. Dom hade 4 st kvar. Gissa om vi hade tur. Så vi köpte vars en, jag och mamma. Sen tog mamma bussen. Vi gick in på stadium och tittade på vinterskor till Fredrik. Blev ett par Adidas och vars en ny mössa till pojkarna =) Sen cyklade vi hem. Väntade fint besök haha. Om man nu kan kalla det så hihi! Petra och Anton skulle komma förbi. På en goood kopp kaffe. Men hon fick ta med sitt eget kaffe...för jag hade inget hemma! Slut =( Men gott var det minsann. Anton och Markus spelade pokémon i hallen för glatta livet. Hur nu det går till, för det har jag inget susning om haha! =)

Dom gick hem vid åttasnåret. Sen hoppade jag in i duschen, Tindra gick och nanna kudden. Fredrik tittar på SOS Gute, Markus sitter vid datorn =)


Nu ska vi snart se Sthlm-Arlanda =)

Hörs imorrn! Adjöken


Inga kommentarer: