29 augusti 2010

Helgen!

I fredags efter jobbet bar det av hemåt...men först hämtning på dagis!

Vi hade planer på att gå upp och äta på festivalen, men jag orkade verkligen inte. Var sååå trött. Är förkyld så det är väl därför antagligen. Så när kl var 22.00 ungefär har jag nog slocknat. Tindra slocknade i vår säng när vi kollade på tv.
Så fredagen försvann bort fort....

Lördagen vaknade vi strax efter nio. Petra skickade och fråga om vi bjöd på kaffe =) Så Petra och barnen kom bort till oss. Vi satt och snackade och klunkade kaffe hihi Barnen lekte för glatta livet. Sen cyklade dom iväg och jag, Tindra och Markus cyklade till mobilia. Jag skulle lämna tillbaka ett linne jag köpt. Sen kollade vi runt lite i affärerna. Till sist blev det malmborgs. Markus ville ha pålägg i delikatessen =) Blev kokt medvurst och en italiensk salami =) Sen blev det lite annat oxå givetvis hihi =) Sen cyklade vi bort till pappa, Markus skulle sova där. Skulle hålla honom lite sällskap.Mamma är bortrest. Så pappa blev nog glad att Markus ville komma dit och sova. =)
Jag och Tindra stannade inte alls länge, för vi skulle fika lite när vi kom hem. =) Jag hade köpt ett gott stenugnsbakat bröd =)

Senare gick jag och Tindra bort på kaffe hos Petra...sista koppen innan dom åkte hihi! Vi gick dit strax efter 15.00. Tommy och Madeleine kom oxå dit =) Roligt att träffa moster och morbror =) Vi satt och snackade om allt möjligt =) Sen vid 17 tiden gick vi hem. Petra följde med hem, hon skulle låna en väska av mig som hon skulle ha med till Turkiet.

Sen var det dax för oss att cykla till Lotta och Bastian. Vi bestämde med dom att vi skulle äta ihopa och spela lite biljard/pingis. När vi kom dit beställde vi pizza och gick och hämtade den. Deras kortterminal fungerade inte, så jag kunde inte betala. Fick lämna mitt namn och nummer och återkomma dagen därpå med betalning. Det var supergott med pizza. Därefter gick vi ner i källaren för att spela, men tyvärr var det fel nyckel =/ Så det blev inget spel...=/ Blir en annan gång istället. =) Så vi gick en promenade ute istället. Det var skönt, men kallt *brrr* Sen gick vi upp och drack cappuccino. Lite vit choklad till det. Fick även en jättegoood äpplelikör =) Sååå god den var. =) Sen smakade jag något som hette Grappa tror jag. Var inte alls gott. Kenny och Bastian drack det medans jag och Lotta tog det andra hihi =)
Sen lite popcorn på det och lite snack...en mycket trevlig kväll =) Cyklade hem strax efter 22.30. Det var kallt när vi cyklade hem. La Tindra direkt när vi kom hem. Sen satte vi oss i soffan och mös. Jag ringde även Petra och snackade lite innan läggdax.
Vi la oss vid 01.00....

Idag *söndag* gick vi upp innan nio minsann och åt frukost. Kenny var nere och handlade bullar =) Sen vid halv elva stack vi till Ikea och kollade lite. Handlade lite ljus och annat smått och gott. Kenny köpte en ny hylla till sin datahörna. Körde hem efter Ikea. Tog det lite lugnt. Sen cyklade jag bort till coop och handlade mat. Och nu är det slapp och njuta av söndagen.

Ikväll ska jag lämna hem Markus till sin pappa och ta Fredrik med mig tillbaka..byte idag hihi!

Kram kram

Inga kommentarer: