13 september 2009

Helgen snart borta =/

I fredags kom Lotta och Bastian hit. Dom kom vid 20.30 tiden. Dom hade varit på Ikea först och handlat sin soffa =) Dom hade med sig mat hihi...från Allans korv =) Sen blev det cappucino/kaffe latte. Mycket gott *som alltid* =) Sen även lite godis, chips/dippa och glass. Markus spelade Fifa 09 och Tindra lekte...Vi satt och snackade och hade trevligt. Tindra la sig vid 22 tiden. Markus la sig runt 00.00. Lotta och Bastian gick nog hem vid halv ett typ. När dom gått kollade jag snabbt datorn, sen blev det lite tv oxå innan vi slocknade =) En mycket trevlig kväll =)

I lördags skulle Markus spela match, eller egentligen inte. Han blev inringd. Det var antagligen någon som inte kunde spela, så Markus fick hoppa in. =) Markus cyklade iväg till samlingen som var kvart över nio. sen kom jag strax innan matchen började. Dom spelade mycket bra i lördags. Skoj att se...det blev vinst för Kulladal med 5-1 =)
Efter matchen snackade Erik och Markus om att dom ville leka. Jag och Markus hade egentligen tänkt cykla till stan. Men det var klart roligare att leka med Erik. Så han hängde med dom hem. Jag stack till stan och letade efter skärp till mig själv. Hittade ett jättesnyggt svart från Esprit =)
Sen en runda inom malmborgs på hemvägen. Handlade lite mat och annat smått och gott! När jag kom hem så åt jag, Kenny och Tindra lite mellanmål. Ringde hem till Erik och hörde hur det gick där. Bestämde att jag skulle komma och hämta honom vid halv fem.
När vi kom hem sen igen...så käkade vi middag. Kassler på risbädd =) Mycket gott! En stund efter maten cyklade vi allihopa hem till Lotta och Bastian. Dom bjöd på cappucino och kanelbullar. Sen spelade Markus Gamecube *supermario* och vi käkade popcorn och snackade =) Hängde med Lotta ner i stugan idag igen hehe...hjälpte henne med tvätten lite. Även det blev en trevlig kväll. Vi cyklade hem igen vid 22 tiden. Tindra var trött. När vi kom hem tittade vi andra lite på tv och Tindra la sig. Sen var den kvällen slut.

Idag söndag har det inte hänt så mycket än...klockan är bara 11.35 hehe! Har nästan precis ätit frukost. Blir nog en innedag idag...mysdag med film och lite så! Det är lite småkallt ute. *brrr* Ja, idag har det verkligen varit en hemmadag. Markus har suttit vid datorn lite och tittat på film med Tindra. Dom hade så mysigt i Markus säng. Låg och tittade på madagaskar 2 och åt lite choklad =) Jag somnade i sängen innan idag. Sov en hel timme...var himla skönt! Kenny har oxå bara tagit det lugnt, han är lite småhängig. Förkylning och hosta har gått på honom nu oxå. Bara Tindra som inte är förkyld och hostig här hemma. Tindra och jag var på coop och handlade lite mat och annat till imorrn och lite till baket ikväll =)
Vi har käkat lite middag nu oxå. Markus har precis hoppat in i duschen. Tindra och Kenny åt soppa. Jag och Markus åt rester från igår. Så slapp vi slänga det. =)
Ikväll har vi bestämt att vi ska baka kanelbullar =) Blev sugen på att baka det idag, för vi åt ju riktigt goda bullar hos Lotta och Bastian igår.
Ska snart cykla och lämna Markus till Jimmy. Men först ska jag diska undan.

Nu ikväll har jag bakat kanelbullar. Tindra hjälpte till litegrann =) Dom blev jättegoda. Hon fick smaka två stycken innan hon hoppade i sängen. Nu är det paus i en film som Kenny och jag ligger och ser. Jättespännande film. Efter filmen blir det banne mig sängen. Ska upp tidigt imorrn Jag börjar kl 07.00 *usch* slutar inte förrän 15.30! Så det blir en lång dag.

Nä..nu blir det inte mer här. Kram kram

Inga kommentarer: