08 augusti 2009

En dag i Folkets Park

Idag vaknade vi kl 09.00...steg upp och åt frukost. Vi hade ingen som helst aning om vad vi skulle göra idag. Tindra ville till sin farfar som vanligt haha. Men så blev det inte idag. Han hade lite annat idag. Så vi bestämde oss för Folkets Park. Så kunde Tindra leka lite på lekplatsen mm.
Så det bar av till parken. Tindra badade lite i *plaskdammen* som den kallas. Hon tyckte det var jätteskoj =) Sen blev det en glass för Tindra och Kenny. Jag åt en korv med bröd. Sen vidare in och tittade på alla djuren. Där var hästar, grisar, kaniner, fåglar, får, tuppar och hönor =)
Sen gick vi igenom allt tivoli där...Tindra åkte två karuseller. Det tyckte hon var roligt.


Här står jag hihi!


Här ligger Kenny och njuuuuter av en härlig dag!

Körde inom malmborgs och handlade lite på vägen hem. Sen hem och lagade mat. Blev rester från igår. Så slapp man kasta det. Nu sitter vi på helspänn i soffan och ser MFF-TFF =) Och malmö leder med 2-0 just nu =) Helt underbart! Egentligen skulle Lotta och Bastian komma ikväll men Lotta sms:ade i förmiddags och sa att det inte blev nåt, hon hade blivit sjuk =( Så vi ska ta det en annan kväll =) *krya på dig syrran*
Ja, matchen gick ju bra...MFF vann med 2-0 =)

Kenny ville ut och ta ett kvällsdop..jag har inte ens badat detta året. Är inte direkt typen heller som ligger en heldag på stranden. Men vi körde iväg vid kl 18.30 tiden. Kenny och Tindra badade och hade skoj. Jag var bara i, men doppade inte mig haha! När dom badat klart...satte vi oss i gräset, gillar inte att sitta i sanden. Den bara yr och blåser omkring. Men guuuud vad det var nyckelpigor på stranden. Dom var verkligen överallt. Tindra var ju glad, hon älskar pigor =)


Kenny och Tindra på väg i vattnet


Kenny och Tindra badar

Sen blev det bara bilen hem igen vid 20.00. Väl hemma duschade vi allihopa. Sen tittade jag lite på film med Tindra och åt vindruvor. Hon la sig vid kvart i tio. Snart ska Kenny och jag har lite filmtajm och mys i soffan. Lite chips, grönsaker och dippa =) och läsk.

Ha en trevlig kväll!

Inga kommentarer: