24 augusti 2009

Måndag, hemma med en sjuk Tindra!

Gick upp när pojkarna gick upp idag. Det var ju dax för andra skolveckan nu. Tiden bara rinner iväg. Markus cyklade vid 07.50 tiden och Fredrik vid 08.10 tiden ungefär. Fredrik skulle möta upp en kompis på vägen och cykla med honom =) Jag kom inte iväg till jobbet idag. Fick ringa imorse och säga att jag fick stanna hemma för VAB =( Tindra är sjuk. Hon är förkyld och hade feber igår och inatt oxå...
Hon har nästan precis käkat lite filmjölk med kanel och druckit mycket vatten =) Nu ligger hon i sin säng och tittar på film *Ebba & Didrik* hihi!

Jag ska strax ta itu med disken och städa köket, sen blir det tvätten som måste hängas upp.
Japp..disken är klar. Nu sitter jag och njuter en kopp cappucino =)

Hängde nyss upp tvätten oxå...startade en till maskin. Man får ju passa nu när man är hemma. =) Även om det inte är av en rolig anledning jag är hemma. =(


Mormor ringde ikväll och snackade lite...roligt att snacka med henne som alltid =) Alltid skoj att utbyta några ord =)


Ja, tyvärr har hon fortfarande feber...=( När Kenny kom hem idag från jobbet cyklade jag och Fredrik till mobilia. Skulle köpa byxor...lämnade ju tillbaka dom han fick när han fyllde år. Så han fick vara med och prova istället =) Blev även lite nya boxershorts till honom. Sen inom malmborgs oxå..haha, man blir ju fattig när barnen är med och handlar. Han skulle ha än det ena och än det andra hihi! =) När vi kom hem gjorde vi köttbullar med makaroner och åt allihopa. Nu ikväll har Kenny och Fredrik spelat spel och Markus spelade xbox. Jag har diskat och så efter maten. Sen blev det ju även en kopp cappucino för mig och Kenny!

Nu sover alla barnen...här är så tyst hemma!
Känns så konstigt att Fredrik går på Lindeborg nu....helt plötsligt är han jättestor =) Och Markus redan går i 4:e klass...vart tar tiden vägen?? Det kan man verkligen fråga sig! Men stolta är vi iallafall =)

Nä...nu kallar sängen! Kram och godnatt!

Inga kommentarer: